|
- Przemysław Pawlak: Dealer Rouhier i jego stały odbiorca Witkiewicz spotkali się w tekście "Roślina jasnowidzenia", "Warszawski Dziennik Narodowy", 12 VIII 1938 nr 220B,
s. 5
|
|
- Hans Cornelius, Elementargesetze der Bildenden Kunst. Grundlagen einer paraktioschen Ästhetik, II Auflage, Leipzig und Berlin 1911. Wstęp i spis treści (dodał Wojciech Sztaba)
|
|
- Z listu prof. Tadeusza Kotarbińskiego z 18 marca 1967 r. do Kierownictwa i Zespołu Teatru Polskiego w Warszawie po przedstawieniu Pieszo w powietrzu Ionesco w reżyserii Erwina Axera:
„[…] kaprys z kleceniem udziwnionej całości z cennych kawałków po prostu nie tylko nuży, ale i… nudzi. Mamy rodzimych kaprysiarzy nie mniej błyskotliwych, z Witkacym na czele”. (dodał Przemysław Pawlak)
|
|
- Jerzy Zagórski, "Żagary" 1933 nr 1 (XI) s 2 (Pożegnanie jesieni vs Przedwiośnie)
W tym artykule Zagórski ujawnił, że Żeromski przepisał do Przedwiośnia całe ustępy listu otwartego w sprawie białego terroru w Polsce z 1924 r. Przy okazji zahaczył o Pożegnanie jesieni. (dodał Przemysław Pawlak)
|
|
- ze wspomnień o Władysławie Sebyle
"M a r z e c 1 9 3 1. Jest on w Zakopanem. Próbuje pisać prozą. Ani fantazja, ani intelekt go nie zawodzą. Słucha godzinami muzyki przez radio, zwłaszcza z filharmonii berlińskiej. Czyta książki naukowe. Jednym słowem odpoczywa, jak sam powiada, ma 'dni wałkonienia”'. Bardzo mu odpowiada towarzystwo 'Józia' (Fedorowicz), który kieruje stacją meteorologiczną w Zakopanem. Do pensjonatu przychodzi Witkacy. Cała jadalnia wytapetowana formalnie portretami jego roboty. Portret taki kosztuje podobno 150 zł".
Sabina Sebyłowa, Okładka z Pegazem, PIW, Warszawa 1960, s. 74.
(dodał Przemysław Pawlak)
|
|
- Stanisław Witkiewicz, Pejzaż górski ze sztafażem (1896), namalowany na palecie. Aukcja Galeria sztuki Plac Zamkowy, 23.11.2022 (dodał Tomasz Pawlak)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|